tisdag 18 juni 2013

Hejsan svejsan!

Oj.
Det blev visst en liten bloggpaus. Det bara blir så ibland.
Hursomhelst.
Stockholmshelgen var ljuvlig. Sol, värme, öl, stros, fint hotell, god mat som tillexempel friterad sushi och perfekt tonfisk (seglade direkt upp på top 5 bästa måltider S-M-U-L-L-E!!!) och en massa ytterst välbehövliga klädinköp.
Och nu är det ungefäros 1½ vecka kvar till semestern. Fast hjärnan och hjärtat har redan tjuvstartat. Det är liksom bara kroppen som kör på med de vardagliga rutinerna, på autopilot.
Som en extra liten fartdämpare kom chefen med en liten vink om att jag kanske måste byta avdelning till hösten fast jag inte vill. Det här med uppmuntran är liksom inte hennes grej.
Näej. Ska man hålla på och krångla och gå ned i tid för att vidareutbilda sig och sånt tjafs, då får man ju skylla sig själv.
Trökigt eftersom jag äntligen har den där viktiga känslan, att det här är "mitt gäng", och att det är ett superfint gäng dessutom, som jag vill jobba för.
Men men, det kanske inte blir så. Eller så blir det så och blir jättebra det också tillslut. Eller så blir det här den där sparken i rumpan som jag egentligen behöver för att pröva en helt ny arbetsplats.
Vi får se.
Och som sagt. Nu är det ju semester. Nästan.

Inga kommentarer: