måndag 29 oktober 2012

Alfons Åberg

Bilden har jag lånat här.
 
Bilden har jag lånat här.
 
Idag har vi utflyktat. Jag, svägerskangrannenvännen och våra fyra barn.
Till Alfons Åbergs Kulturhus i Trädgårdsföreningen utflyktade vi.
Vi var inte ensamma där kan man väl säga så här en mycket regnig och ruskig första dag på höstlovet. Så det var trångt och varmt och ljudnivån blev tillslut nästan outhärdlig till och med för två gamla förskolerävar som oss.
MEN, så fint det var! Det var en ljuvlig lekvärld i sann Alfons-anda och en ledig dag mitt i veckan när det inte är så hysteriskt mycket folk är det väl värt pengarna att spendera ett par timmar där tycker jag. Ett litet tips till Kulturhuset är dock att satsa på lite mer ljuddämpande material i lokalen samt någon slags barnvagnsparkering utanför eftersom man inte får lov att ta med vagnen in på grund av platsbrist.
Note to self, måste bli bättre på sånthäringa utflyktande, det är skoj!
 

Inga kommentarer: