söndag 8 december 2013

Pluggeripluggera

Så här vid 3:e examinatinsuppgiften in i terminen var det dags.
För första misslyckandet.
Efter pluggdagar som byttes ut till hostdagar så gick det bara inte.
Jag borde suttit uppe sent in på natten istället efter vab-dagarna, men jag iddes bara inte.
Det är mörkt och kallt och hösten har känts särdeles slitig på något vis.
Man får ett nytt försök i början av januari och eftersom M är borta hela veckan som kommer har jag lovat mig själv att bänka mig framför datorn minst en timme varje kväll och försöka få fason på den här uppgiften.
Känns ju fräsigt värre.
Nä, gör det ju inte. Fräsigt var det däremot att vi hade fina vänner på fikabesök idag. Det ä livet dä sä.
Och nu ska vi dricka glögg, hejsan hoppsan på det!

1 kommentar:

Fifi sa...

Ah, vad segt! Men i januari, då grejar du den! Heja!