söndag 30 juni 2013

Semester

Jaha. Så var det semester.
I fem veckor.
Och sen får jag vara kvar med "mitt" fina gäng på jobbet.
Frid och fröjd alltså.
Ändå är det något som gnager.
Oro? Utmattning? Vädret?
Jag vet inte vad det är.
Det är intensivt just nu i den här lilla familjen. Minst sagt.
Tvåårstrotsig Dunderklump och Yrvindigare Yrvind än någonsin förr. Båda två arga ganska ofta.
Och så två trötta vuxna som inte riktigt orkar parera på bästa sätt alla gånger. Eller se varandra mitt i allt det här.
Så den där härliga frihetsyrseln som brukar infinna sig vid semesterstart lyser med sin frånvaro.
Humöret har inte varit på topp. Så kan vi väl säga.
Men förhoppningsvis kommer solen snart. På sommarhimlen och i min mage. Tinar upp den där förbannade isbiten. Som gnager.


Inga kommentarer: