söndag 7 juli 2013

Båtsemester

Jamen det blev ju fint väder i alla fall. 
Och vi har packat så mycket pinaler att Yrvind kände sig nödd och tvungen att fråga om vi skulle flytta för alltid. Och så har vi pressat in oss och pinalerna först i bilen och sedan i båten. 
Första natten sov vi i hemmahamnen men idag blev det en liten båttur till närliggande myspysig skärgårdsö med gulliggulliga hus, lekplats, krog och badstrand. 
Solen har skinit, vindarna har vart ljumma och det har vart ögongodis var man än har riktat blicken.
Helt magiskt. På papperet i alla fall. 
En liten downer har dock varit att någon har snott vår goa Dunderklump och bytt ut honom mot en skitunge som är skvatt galen. Dom här orimliga vredesutbrotten jag nämnde har liksom hux flux gått och blivit normaltillstånd. SKRIKFEST säger bara. Mon dieu!!! 
Yrvinden som jag häromsistens anklagade för att vara värre än värsta tonårssnöret har gjort sitt bästa för att hålla oss vid gott mod och varit en ängel. Tyvärr verkar det som att hans harmoniska manér kommer sig av en släng av förkylningen som nu drabbat alla  i familjen utom mig. Jag har mitt kvar att se fram emot alltså, fantaaastiskt.
Hujedamej.
Men nu sover både ängeln och bortbytingen. Av ljuden att dömma så sover också pappan som stod för nattningen ikväll. Så nu ska jag väcka honom, klå honom i ett parti Yatzy och känna lite semesterro i en timme eller så.
Och sen ska det sovas som hejsan. Sova på båt är verkligen det mest oslagbara med båtsemestrar i allmänhet och just den här båtsemestern i synnerhet.

Inga kommentarer: