tisdag 10 september 2013

So far, so ... ?

Man kan tycka att ifall man ägnat en stor del av sitt vuxna liv åt pedagogik i allmänhet och specialpedagogik i synnerhet så borde man kunna genomföra en kursintroduktion på ett, tja men låt säga pedagogiskt sätt.
Jag tycker det i alla fall.
Nu verkar det inte förhålla sig så alla gånger.
Snurrigare, luddigare, otydligare pedagoger än de professorer i, ähum, specialpedagogik som ägnat de senaste två dagarna åt att förvirra mig och mina nya klasskamrater får man leta efter.
Och så är jag lite i chock över det lilla otäcka häftet vi fick idag med höstens fyra eximinationsuppgifter.  Och så måste jag ringa jobbet imorgon och meddela att jag inte kan jobba de dagar som jag skulle jobba den här veckan för att Dunderklumpen har vattenkoppor.
Annars så har det varit rätt så skoj att gå i skolan än så länge.

Inga kommentarer: