torsdag 2 januari 2014

Be still my beating grubbelhjärna

Ok. Det är någonting på gång. Kanske.
Det kanske kommer bli en bilderbok, alltså en riktig, fysisk, med mina ord i!
Det kommer att innebära en ekonomisk satsning och en hel del engagemang.
Men jag tror nog att jag ska satsa ändå. Det hade ju varit galenskap att inte våga pröva åtminstone.
Jag har ju drömt om det här...alltid!
Jag sitter i pyamasbyxor fortfarande och filijoxar lite smått på en ny blogg.
För om jag ska göra det här får det nog bli så.
En ny blogg som inte är lika anonym som den här.
Det är ju roliga grejer det här, men gud vad jag är trött på min grubbelhjärna som verkligen är i sitt esse nu alltså.
"Studierna då, ska jag kämpa på med det när det kommer något annat som också kommer kräva en hel del tid och engagemang, någonting mycket roligare, men det är klart jobb måste jag ju ha och jag vill ju så desperat gå vidare nu, måste ha förändring på daglig basis och även om det blir bok och även om det skulle gå så bra det någonsin kan gå och även om det skulle kunna bli fler så kommer det inte bli så mycket pengar av det, och pengar måste vi ju få in trots allt och...."
Ja, ni förstår, sådär håller det på gånger freakin oändlighet!
Men guvagött det var och dumpa ut lite av grubblerierna här i alla fall.
Nu känns det lite bättre. Jag kanske faktiskt skulle slå till på att ta på mig lite riktiga kläder till och med.
Jomenvisst, jag tror jag gör't.
Hej på en stund!

8 kommentarer:

Sara sa...

Men TJOHO!! Shit vad spännande, stort grattis! Det vore verkligen kul att få följa processen! Heja dig, detta fixar du!

Fröken K sa...

Å TACK för pep Sara! Du har ingen aning om hur lägligt ditt hejarop kom när jag sitter här och plugggrubblar och nästan börjar se roligheterna som problem. Du är hjärtans välkommen att följa med på resan på nya bloggen, kommer länk så småningom. :-)

Josefine sa...

MEN GUD! JA! Satsa! Är skitnyfiken så nu hoppas jag länk och blogg kommer j*vligt snabbt :)

Och gott nytt år!

Fröken K sa...

Tack Josefine! Jomen jag har ju så gott som bestämt mig för att köra på. Men man vet ju aldrig, kan ju skita sig nånstans på vägen eller inte hitta fram till en endaste liten läsare även om det blir nåt. Men satsa, det ska jag!
Gott nytt år till er med! Lycka till med flytt och allt nu, hoppas vi får komma på husbesök snart! ;-)

Fifi sa...

Men hjälp vad spännande! Hoppas du vågar satsa!

Fröken K sa...

Ja, jag hoppas verkligen allt går vägen så att det blir nåt av det här, känns overkligt spännande faktiskt!

Johanna sa...

Spännande!! Och roligt. Hurra!

Fröken K sa...

Tack Johanna!