torsdag 16 januari 2014

Livspusslet

Jag ogillar det ordet. Väldigt mycket.
Men alltså, själva andemeningen i det har ju en poäng, det måste erkännas.
Så här ett par veckor in på terminen har vi genomfört den inte så upphetsande aktiviteten "Jämföra almenackor".
Resultatet blev väl sådär kan man säga.
Att vara föräldrar till två barn i förskoleåldern när den ena har ett jobb där det är i princip omöjligt att avvika en endaste minut från arbetstiden 8.15 till 16.15 och som innebär kvällsmöte à tre timmar varannan vecka och den andre har ett jobb som tycker att det är fullkomligt nödvändigt att skicka sina anställda på veckolånga kurser i Stockholm till exempel i parti och minut, det är en aningens problematiskt faktiskt.
Sen vi slog ihop våra kalendrar och lät "vi får ta en vecka i taget" vara det närmsta vi kom en lösning av det hele, har ett slags mantra varit genomträngande i bruset som är mina tankar en kall, mörk och blåsig vardagskväll i januari, nämligen den här:
"jag vill vinna på triss jag vill vinna på triss jag vill vinna på triss jag vill vinna på triss"
Mycket okonstruktivt. Vi köper ju aldrig lotter ens en gång.

Inga kommentarer: