lördag 16 februari 2013

Dr Jekyll and mr Hyde family style

Alltså den här familjen, min fina fina lilla familj.
Den funktionerar så väldigt mycket bättre när alla är lediga.
Veckorna just nu bara slaskar på i något slags grått töcken, men under lördagsfrukosten är det ungefär som i den där scenen ur tecknade Snövit där solen strålar, fåglarna kvittrar, de rara skogsdjuren närmar sig och Snövit nynnar sin truddelutt med klar stämma.
Det grå töcknet viker hädan och allt känns så gemytligt så.
Så. Hur ska vi bli så rika så att vi kan välja ledig tid mycket mycket oftare!?! Det är frågan.
Det måste finnas ett sätt känner jag väldigt bestämt här inne i vår skimrande helg-Disney-bubbla.

1 kommentar:

Maja-Stina sa...

Oh. Apropå detta twittrade jag i morse att jag behövde fler rådjursfamiljer i mitt liv. Såg denna bild: http://www.signerat.se/butik/grafik-illustrationer/30x40-rosa-radjursfamiljen/index.php?utm_source=Nyhetsbrev+fr%C3%A5n+SIGNERAT.se&utm_campaign=b06e3ea576-130219_varlangtan&utm_medium=email

Lugnet i det.
Och tack för bild-kommentar! Duktig fotograf och fin son. :)