måndag 4 februari 2013

Hemma hos oss del 2 Yrvinds rum

När man är hemma sjuk utan att vara så himla sjuk någon annanstans än i ögonen kan man hinna med att få sytt de där gardinerna som har legat på vänt i månader. Tillexempel.
Därför kommer här fortsättningen på det där "hemma hos reportaget" som jag påbörjade i höstas.
Nu känner jag mig av någon anledning nödd och tvungen att poängtera att vårt hem inte är något märkvärdigt, ingen av oss är någon inredningsfanatiker men båda tycker vi att det är himla skönt och kul att äntligen ha en bostad som det är roligt att pyssla om och göra till vår.
Och jag tycker själv om att få en liten glimt av andras hem, så här kommer en ny glimt från vårt.

 
 
 
 
 
Annat som har hänt idag är att min M har uppnått den ärofyllda åldern 34 år och att vi firat detta med brunch på Egg & milk och att Yrvinden sedan blev åksjuk och kaskadkräktes i vår nya bil.
Lite flip och lite flop so far alltså på den här måndagen. Tror på mer flip sen ikväll när vi ska mumsa smörgåstårta med mina föräldrar och grannarna. Bara alla låter bli att kaskadkräkas så ska det nog bli väldans gemytligt!
 

 
 

4 kommentarer:

Lisa sa...

Haha, vore spännande att se vad ni har för tapeter i övriga bostaden? Vi har nämligen även lyckats pricka in björkskogen samma, (den och Miss Print-tapeten väl?) fast vi har den i hallen. :)
Kanske inte behöver säga att jag tycker ni verkar ha det himla fint hemma?
Håller tummarna för en kräkfri kväll och god smörgåståeta. Mm. Låter galet gott btw ..

Fröken K sa...

Hihi, vi verkar onekligen ha samma goda smak vad gäller tapeter! Kanske även när det gäller annat, jag menar vi har ju varsin skäggig karl som heter samma också. ;-)
Tårtan var smarr och ingen kräktes, succé alltså!

Fröken K sa...

Miss Print-tapeten ja, fast vi har den i svartvit.

Johanna sa...

Åh, älskar tapeten!