måndag 22 april 2013

Detta har hänt

Det röda ögat på storebror har bytts ut mot envis hosta natten lång på lillebror.
M har precis börjat på nytt kontor så jag vabbar på.
Idag och imorn.
Tänkte låta den där hostan få en chans att fatta att den är mycket ovälkommen här.
Men helgen mellan vab och vab var rackarns trevlig i alla fall!
Vi fixade med vår försummade segelbåt på lördagen jag och M, och grabbarna var hos mina föräldrar under tiden. Det var vårigt och mysigt i hamnen, luktade bottenfärg, båtvax och termoskaffe.
På kvällen ville grabbarna inte följa med hem så de blev kvar hos mormor och morfar över natten. Och vi passade på att ta en promenad till Mariaplan. Vi knödde in oss på Enoteca Maglia fast det egentligen var fullt, delade en flaska vin, åt plockmat, drack drink och spanade på folk.
På söndagen låg vi och drog oss till 9, sjukt mycket sovmorgon i vår värld nuförtiden, och åkte sen till Egg & Milk och mumsade i oss brunch.
Så mycket lyx på så kort tid gjorde mig lite yr i huvudet.
Och så har jag hunnit sy också. Det var längesedan. Men jag fick ett t-shirt mönster av mamma som jag ville prova och återanvände en gammal älskad t-shirt/tunika som hade fått ett hål på armbågen. För att vara första riktiga plagget någonsin är jag mycket nöjd.
Så nöjd faktiskt att jag tydligen ska sy ett helt gäng matchande t-shirtar till killarna i härliga trikåer som jag visst råkade klicka hem från nätet i min hybris efter den (hyfsat) lyckade nybörjartischan.
Där ser man.
Nu ska jag laga middag till endast tre familjemedlemmar eftersom Yrvinden är hos en kompis på lek och middag minsann. Enligt sms-rapporter har han det mycket bra.
Sånt blir man ju glad av va!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Men vilken fantastisk helg! Lite avis på den faktiskt.
Skulle också vilja våga mig på tischor men känns så himla svårt. Har bara sytt muddbuxor och mössor än så länge, men nu börjar det bli lite överflöd av framförallt mössor i hemmet.

Fröken K sa...

Ja, jag kan verkligen inte klaga över den, den var fantastisk!
Och våga testa tischor säger jag bara! Det var superenkelt! Jag var lite rädd för att kanta halsringningen, men det blev helt ok, utan bandkantare eller tvillingnål eller andra finesser. Klarar du muddbyxor, klarar du definitivt t-shirts!
Och du, inte för att vara sån men, kan du inte snälla, snälla börja blogga igen, jag saknar dina ord!