fredag 5 april 2013

Vab och Netflix

Jag har inte jättestora chanser att ro hem utmärkelsen "Månadens anställd" just nu faktiskt.
Idag vaknade Dunderklumpen med en präktig feber. Så. Vabberi vabbera.
Igen.
Vi valde ett bra tillfälle att skaffa ipad och Netflix i alla fall.
Alltid något.
Efter några veckor med Netflix är jag ganska nöjd. Det är en tjänst på nätet där man kan streama film och serier helt lagligt.
Vi har sett flera filmer, några riktigt kassa men en och annan bra också. Parfymen tillexempel.
Och serieutbudet är rätt ok. Igår började vi titta på Dollhouse som vi båda fastnade för, The Walking dead är jag lite sugen på och ett avsnitt eller två av Modern family är aldrig fel tycker jag.
Redan här känns det helt ok med 79 kronor i månaden och om man sen tänker på alla filmer och tv-program som barnen gillar så blir priset mycket rimligt till och med. Just nu har vi dessutom gratis provmånad vilket verkar vara ett ständigt erbjudande de har för nya kunder.
Helt klart värt att testa, speciellt om man delar sitt hem med tv och filmälskande barn.
Mina tv och filmälskande barn sitter just nu tätt ihopkrupna i soffan som de såtaste vänner och tittar tillsammans. Ska ta en kaffe och njuta av den synen. Underbart kan ju vara kort ibland.

5 kommentarer:

Sandra sa...

Mmm. Jag älskar netflix.

Fröken K sa...

Det är bra grejer helt klart!

Olga sa...

Är det svensk text?

Fröken K sa...

Olga: Hej på dej du! Och välkommen hit! Ja det går att välja på det mesta och de flesta barnprogram/filmer går att få med svenskt tal.

Olga sa...

Haha, hälsar inte och går rakt på sak – sån är jag! Låter ju bra. Det tråkiga med att tillskansa sig film/serier på annat sätt är ju att det inte finns svensk text/tal. Om man går en gratis månad är det ju värt att prova!