fredag 17 maj 2013

Hello vab my old friend

En vända till med baciller kunde vi visst hinna med innan sommarvärmens intåg. Yrvinden åkte på nån konstig mag-grej igen. M var hemma två dagar och idag var det min tur.
Idag var han helt återställd och tio gånger Yrvindigare än vanligt. Det har pärlats, spelats ipad, ritats, lästs bok, sprungits, klättrats, skrikits, retats. Tillslut blev det en rofylld stund med legolådan och då var det dags att äta lunch.
Kanske har jag blivit påverkad av den där naturkraften till barn jag har för själv hann jag med att färdigställa t-shirtar till killarna, klippa lugg på mig själv, röja hela lägenheten och packa inför helgen hos svärisarna. Och tappa tålamodet hann jag också med, flera gånger faktiskt.
Men nu är vi i alla fall på väg och det ska bli mumsigt och mysigt.
Trevlig helg gott folk!

Inga kommentarer: