torsdag 14 november 2013

Livet

Vad det rullar på. Fort.
Och vad mycket jag slösar med det på dåligt samvete.
Jag jobbar tre dagar i veckan nu när jag pluggar. Den här veckan var jag hemma de tre dagarna.
Vi gör så gott vi kan med att dela lika på vab:andet, men på något magiskt vis uppstår ofta behovet när M är bortrest med jobbet.
Ändå sitter jag alltså här nu med dåligt samvete som skaver lite.
För det och för att jag har varit en sådan tråkig surmamma den här veckan, inte orkat leka, inte haft något tålamod med trotsande eller rastlöshet.
Så oerhört okonstruktivt och menlöst påfund det här med dåligt samvete.
Så fort jag halkar av jobbrullbandet en stund så börjar jag alltid grubbla så väldans också.
På vad jag ska göra för att bli lite mer nöjd med min vardag.
Jag är ju på väg mot något nytt. Men ibland tvivlar jag på att jag kommer känna mig bekväm i den nya rollen, på att jag kommer kunna göra något vettigt av det. Dessutom är det tre år innan jag är där ens en gång. Kanske är det verkligen dags att prova på en annan förskola, ny chef, kanske jobba med de yngsta barnen. Vad som helst. Lite förändring.
Jaha, det var väl lite rafflande ältande av rang ni fick ta del av där, intresseklubben rusar upp efter papper och penna kan jag tro!
Förlåt! Jag ska återgå till det jag egentligen ska gör idag.
Så, note to self: Ta dig samman kvinna! Sluta gnälla och älta! Plugga för bövelen!

Inga kommentarer: