lördag 5 maj 2012

Lite förmiddagssvammel

Jahopp.
Så var det lördag igen.
M är på bygget sedan länge, Dunderklumpen ska snart sova första vilan. Under tiden som han sover ska jag försöka få ordning på mig, Yrvind och vårt hem. Stackars stackars vårt hem. Vi har redan övergivit det i tanken. Redan lämnat.
Lördagsgodis ska köpas. Kanske går vi på loppis igen.
Jag och mina fina små. Alltid jag och dom. Och det är ju fint att vara med dom. Jag älskar ju det.
Så jag vet inte egentligen varför jag känner mig så låg.
Snart ska ju allt bli så bra så bra.
Det är väl pollenhelvetet och dubbla doser av allt receptfritt som finns att få som gör det. Snor den sista skvätten ork.
Nej, nu ska jag skärpa till mig, gaska upp mig och allt det där.
Nu bryter solen igenom utanför våra fruktansvärt otvättade fönster. Det ska bli en bra dag det här.

Inga kommentarer: