tisdag 1 oktober 2013

Det här med att studera

Idag var det dags för en dag i skolbänken igen.
Mellan vabbandet och jobbandet har det inte blivit så mycket fokuserat pluggande direkt. Men jag har läst en del, reflekterat en del, försökt göra mig en bild av mitt nya kunskapsområde.
Stressen jag kände efter utbildningens första dagar har jag skakat av mig. För att använda en gammal klassisk sportmetafor så försöker jag ha ögonen på bollen. Jag gör det här för MIN skull, ENBART. För att bli en bra specialpedagog. Inget annat. 
Den tanken gör mig väldigt lugn på ett härligt "Hakuna matata" vis.
Det är bara det att jag känner mig väldigt ensam i min avslappnade inställning. 
Flitens lampa lyser verkar det som bland klasskamraterna. Och stress. Och förvirring.
Det ger mig en liten otäck känsla av att ha missat något stortlivsviktigtakut.
Men jag tror att jag helt enkelt kör på med min favvo försvarsmekanism, den goa gamla förträngningen. Och istället tänker anta att jag helt enkelt redan jobbat upp en härlig studieteknik, att jag är fantastiskt klarsynt och bra på att sålla ut vesäntligheterna.
Hahaha ha ha HAHAHA!!!

Inga kommentarer: