torsdag 24 oktober 2013

The never ending story...

som är min examinationsuppgift för skolan segar sig framåt.
Idag och imorgon har jag hemmapluggdagar. Då är grabbarna på förskolan mellan 9-15 och jag sitter hemma vid datorn och skriver och panikar mig och så. Och äter choklad och dricker kaffe förstås.
Och även om jag verkligen har en hel del panik över den här skoluppgiften som ska in på måndag så måste jag säga att jag gillar själva upplägget, på veckorna, vardagarna, livet.
Det är skönt med variationen, även om det också kan kännas lite hoppigt och rörigt att leva i olika världar.
Helt plötsligt har det börjat klia i barnboksfingrarna också. Det har det inte gjort sen jag började jobba för nästan ett år sedan. Men nu. Jag kan inte sluta tänka på mitt lilla hittepåbarn.
Ska försöka skriva om och skicka in till nya förlag. Samtliga sex drömförlag refuserade, vilket jag verkligen, verkligen var helt inställd på att de skulle göra också.
Så nu håller jag på med en ny lista över ställen att utsätta för mina bokdrömmar.
Så festligt det ska bli för dom!

2 kommentarer:

Fifi sa...

Vad kul med barnboken, heja heja! Och lycka till med tentan!

Fröken K sa...

Tack och tack! Roligt att ha den där drömmen om inte annat att liksom mysa med ibland. Tentan, mindre mysig, men snart ska den nog vara färdig i alla fall.