tisdag 15 oktober 2013

Gonatt på mig själv då

Nu är jag hemma igen.
Men inte resten av familjen.
Jag har åkt tåget hem eftersom jag ska jobba imorgon.
M ska fortsätta att jaga älgar och barnen ska fortsätta att leka med farmor.
De kommer hem imorgon kväll. Och vi ska ha föräldramöte på jobbet så det blir inte många timmars ensamhet.
Men det känns ändå som mer ensam tid än jag var sugen på just nu.
Ibland är det ju jätteskönt det där, att vara helt ensam.
Med tystnaden, med fjärrkontrollen, med soffan, med tankarna.
Men inte just idag. Jag vet inte varför egentligen.
Men just idag känns det bara jobbigt att inte kunna spana på sovande småskruttar, att sängarna är tomma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja visst är det konstigt det där. Man går och längtar efter egentid, men när man väl får den passar det inte alls bra och hjärnan tiltar och sömnen uteblir.....hoppas dagen blir bra iallafall! M