fredag 25 november 2011

Fredag kväll och allt är lugnt

M är hemma igen efter två nätter borta. Igen.
Vi har ätit god pizza med älgfärs som M lagat. Dunderklumpen har redan somnat och M nattar Yrvind.
Lägenheten är i hyfsat presentabelt skick.
Istället för att stressat försöka trolla till två läggningar själv på bästa möjliga sätt för alla parter, eller rättare sagt, istället för att misslyckas med detta, sitter jag uppkrupen i soffan. Helt för mig själv en stund. I stillhet. Det tål att upprepas.
I stillhet.
Jag ägnar stunden åt veckans Babel som jag spelat in. Och jag njuter nästan sådär lite skamligt mycket av stunden.
Jag menar, stillhet, ett glas rött, Jonas Karlsson och Fredrik Lindström som gör mig sällskap och pratar lycka och noveller.
Jag är dessutom lite småkär i båda dessa män.
Det är som själslig porr.
"Får det lov att vara lite själslig porr ikväll?" frågar livet mig.
"Jaa tack, det kan jag ta." svarar jag.
Mmm!

3 kommentarer:

Lisa sa...

Själslig porr låter fint det, tycker jag.
Härligt att du hade en finfin fredag, hoppas lördagen fortsatte lika bra!

Fifi sa...

Stillhet, det ordet beskriver exakt den där stunden på kvällen när Elly nyss har somnat och jag sätter mig i soffan och bara är en liten stund.

Fröken K sa...

Fifi: Ja, stillhet är ett fint ord. Och ovanligt i småbarnslivet!
Lisa: Tack, det blev en fin-fin helg! Hoppas du också haft en bra!