fredag 30 december 2011

Kvällens tankebanor

Förut, innan barnen somnat tänkte jag att jag banne mig skulle orka ikväll, att göra ett rejält röj.
För imorgon är det ju som bekant den sista dagen på året. Och jag hade väl en tanke om att det kunde kännas skönt att avsluta det med ett harmoniskt och välstädat hem.
Men nu när båda barnen sover och "På spåret" är slut, då har jag en helt annan tanke faktiskt.
Nu tänker jag att jag orkar inte. Och "jag orkar inte" är ju om man tänker efter mycket mer symboliskt för det här året än "harmoniskt och välstädat", "harmoniskt och välstädat" hade faktiskt varit falskt rentav. Och inte vill man avsluta året på oärligt manéer.
Nej. Jag har istället gjort mig en kopp te och tänker trycka i mig så mycket av de sista julgodiset som jag bara förmår.
På så vis kan jag sitta med ryggen rak, mitt i stöket, och vaka in årets sista dag. Så det så.

3 kommentarer:

Lisa sa...

Gjorde du fullständigt rätt i tycker jag!

Fröken K sa...

Ja, det var ett bra beslut :-) Gott nytt år på dig!!!

Helena mitt i smeten sa...

Va skön du är! Helt rätt tänkt (jag kör på samma linje)!