måndag 12 december 2011

Tapeter, tapeter, tapeter!

Josefine kommenterade mitt inlägg om flyttlängtan (Tack!) och undrade om jag har tips på någon bra tapetsida på nätet eftersom hon är på jakt efter en fond till tjejernas rum.
Do I ever! Eftersom i stort sett all ledig tid jag kunde sno åt mig i våras gick åt till att leta tapter på nätet så blir svaret ett inlägg. För tapeter är skoj tycker jag! Man skulle ju behöva en herrgård eller två bara för att ha någonstans att hänga upp alla snygga man hittar.
Just barnrum är ju de allra skojigaste att leta tapter till också tycker jag, möjligheterna är ändlösa!
Först och främst tänkte jag tipsa om Tapetorama för den är grym att börja spana på om man inte vet riktigt vad man är ute efter, enormt mycket tapeter att plöja sig genom. Men jag hittar den inte längre, jag länkar ändå ifall det bara är något tillfälligt fel på sajten.
Sen kommer här lite andra sidor med tillhörande smakprov på några tapeter som jag skulle kunna tänka mig i barnrum om vi hade ett gäng till att husera. (Midbec har också en hel del att komma med)

Sandberg Tyg & Tapet:



























Ps Tapeterna i inlägget om flyttlängtan är från Duro (pojkarnas tapet) och Midbec (kökstapeten).












4 kommentarer:

Lisa sa...

Alltså tapeten med gula träd skulle jag kunna dö för! Nu blev jag sjukt sugen på att fixa iordning kottarnas rum, men det får bestämt vänta tills V flyttar in hos storasyster och de byter rum med oss.

Josefine sa...

Åh tack! Underbart!

Fifi sa...

Tack för tips! Vi har tänkt att tapetsera om i barnkammaren så småning om, och jag har ingen aning om var man letar tapeter. FÖrresten så älskar jag den där tapeten med färgglada böcker.

jos sa...

Den med de gula små träden ska vi ha i vårt ena barnrum, har spanat på den hur länge som helst (men ja, den kostar ju lite också..). Trodde aldrig att tapeter skulle kunna uppta så mycket av min tankeverksamhet, men jag tänker nog på tapeter minst en gång om dagen.