fredag 9 december 2011

Längtan, längtan osså lite längtan på det

Jag har bestämt nämnt några gånger redan att jag längtar efter vår flytt som ska bli av någon gång nästa år, förhoppningsvis innan sommaren. Fet tumhållning på det. Bland annat här, här och här har jag varit inne på det.
Idag längtar jag sådär nästintill outhärdligt mycket.
Det känns som att så stor del av kaoskänslan jag ofta upplever i vardagen nuförtiden beror på vårt boende. Var sak har verkligen inte sin plats i den här lägenheten tillexempel. Och det finns inte tillstymmelsen till öppenhet eller modern standard.
Däremot har vi en styck konstig dubbelhall med en stor pelare i mitten så att man inte kan göra något bra av ytan överhuvudtaget, olika golv och - takhöjd i nästan samtliga rum samt ställen dit dagsljuset aldrig når.
Det här inlägget gör jag bara för att trösta mig själv. För att försöka förstärka känslan av att det verkligen ska bli av. För idag behöver jag det. Å det grövsta behöver jag det idag.
Så här kommer lite glimtar av element som kommer ingå i vårt blivande hem som jag alltså (ifall någon mot förmodan inte har förstått det vid det här laget) just nu är i full färd med att längta mig sönder och samman efter:

Den här tapeten ska båda pojkarna få som fondväggar i sina rum. I Dunderklumpens är de redan på plats.

Den här fina postern av Ingela P fick Dunderklumpen av fina vänner i namngivningspresent. Den ska givetvis upp!

Den här tapeten ska vi ha istället för kakel med glasskiva framför i köket. Den kommer sedan fortsätta ut i matsalsdelen av vardagsrummet som fond.

Och det är det här köket vi ska ha. Alltså, kan ni förstå att jag längtar!?

Så, nu har jag läskat mig själv så det räcker för idag.
Nu känns det mycket bättre!
Trevlig blåsdag på er allihop!



 

2 kommentarer:

Lisa sa...

Jag förstår ditt längt där, herreguvd så snyggt! Lite avis är jag på att ni fixar iordning allting innan ni flyttar in, här jobbade vi rätt mycket åt motsatt håll så att säga, vilket resulterar i att alltid ha projekt på gång.

Josefine sa...

Herre gud VAD SNYGGT! Har du tips på tapet-sidor på nätet? Jag är på jakt efter en snygg fondtapet till Stella & Tintin.