lördag 22 oktober 2011

Mitt "happy place"

Idag har vi hängt hos M:s syster med familj. Alltså i det hus dit vi också ska flytta någon gång i en förhoppningsvis inte alltför avlägsen framtid.
M förvandlades till "Demolition man" och gick loss i det som ska bli vår lägenhet på övervåningen. En dörröppning trollade han fram bland annat, och lite köksinredning trollades bort. Varje litet steg i processen känns bra när man är så trött på sitt nuvarande hem som jag är, så yey och heja M!
Under tiden babblade jag med finaste svägerskan och barnen lekte (Yrvind och kusinerna) som hejsan och hade sådär roligt så att man blev varm i magen av att höra skratten. En väldigt god lunch blev vi bjudna på också, bara en sån sak. En mycket trevlig dag!
Det finns ju sådan där avslappningsteknik för att driva onda tankar på flykten som går ut på att tänka sig till sitt "happy place" där man känner sig trygg, fridfull och harmonisk. Idag har jag varit på mitt "happy place" på riktigt. Det är Dunderklumpens rum som är det enda rummet i vårt blivande hem som är helt färdigt. Det står där alldeles skinande och luktar fantastiskt. När jag är i det rummet vill jag helst aldrig gå därifrån igen. Bara stå där och ta in, sniffa och känna hopp om livet.

Inga kommentarer: