fredag 13 januari 2012

Bubbelvärlden och jag

Jag har inte bara plockat bort alla julsaker utan även hämtat ner den oöppnade jullådan, den som inte blivit öppnad sen M flyttade in hos mig för knappt fem år sedan. Den är nu genomgången och jullådorna är uppdelade i nr 1 med adventsljusstakar, stjärnor osv och nr 2 med tomtar och julgransgrejor. Allt är märkt, packat och klart inför nästa år. Tillfredställelsen detta ger mig, är opropertionerligt stor känner jag. Men det är som att när man har gått hemma så här länge så krymper världen. Min värld just nu är som en sådan där glasbubbla som man kan ruska på så att det yr snö på det gullinuttiga motivet. Fast det är aldrig någon som ruskar på min bubbla. Och jag älskar det. Det är en skön kontrast till de där jobbiga tankarna, de stora. Vi funkar fint ihop, bubbelvärlden och jag.

1 kommentar:

Lisa sa...

Haha det här var ju tajmad läsning. Jag fick nämligen exakt samma tillfredsställande igår när jag också packade ner julstjärnor, krukor, dukar och tomtar. Allt fint sorterat i olika kartoner och märkta med innehåll. Och lyckan i att bara gå en trappa ner och ställa dem på en hylla utan att baxa in det i en hiss och kånka upp dem på vindsförrådet var en lycka bara det.