tisdag 28 februari 2012

Och ännu ett skäl till att inte bli det minsta nipprig av att vara ledig

Idag hade vi fint lunchbesök, en av mina allra allra allra bästa vänner och hennes två sötgötebarn har varit här.
Yrvind började spana i fönstret ungefär tre timmar innan de kom och ville absolut vara snygg för besökarna. När jag frågade om han ville ha mysbyxor idag utbrast han förfärat "Näääej! Jag vill vara snygg, jag ska ha slips." Och det hade han också. I säkert två timmar innan de efterlängtade dök upp.
Jag förstår honom. Jag önskar själv att vi hade haft en röd matta att rulla ut för dem när de kom, för det här med att kunna hänga precis när man vill, mitt på dagen vanliga vardagar, det är liksom glitter och glamour galafint det!

4 kommentarer:

Lisa sa...

Vad fint va, en röd matta borde man verkligen ha att rulla ut för alla fina vänner när de besöker en. Maken på välkommande liksom!
Och västa prora Yrvinden, han vet att ta till vara på tillfällen han, slips på en tisdag, fin skit!

Lena sa...

Åh! Jag trodde du skojade men han hade slips alltså? Finkillen. Det är ju så gulligt att jag dör lite. Vi känner oss otroligt hedrade! Och tack för mat o prat, så himla fint att ses. Som alltid.

Fröken K sa...

Haha, ja det är verkligen fin skit det Lisa! Och det var det verkligen att ha er här också Lena!

Johanna sa...

Men åh vad fint!