onsdag 4 april 2012

Vandrande pinne då, nej?

Det här med att vi inte har så mycket tid till övers för familjeliv just nu är ingenting som Yrvind verkar ha reflektera över så mycket i alla fall.
På väg hem från förskolan idag kom den nämligen för första gången. Meningen som jag gissar att jag inte har hört för sista gången.
"Jag vill också ha ett husdjur."
Djuren som stod högst på önskelistan var katt eller hund. Jag svarade att det första går bort för att hans pappa inte är så förtjust i just katter och att hund går bort för att det är så mycket jobb med det, så mycket man måste göra och ta hand om hela tiden.
På frågan om det inte var något annat djur han kunde tänka sig svarade han jomen okej då, en häst.
Vi får väl se men antagligen aldrig någonsin är min spontana känsla kring det.

Inga kommentarer: