måndag 2 april 2012

Osså var det måndag och april helt plötsligt

Gått med argledsen pojk til förskolan som minsann vill att det ska vara lördag alla dagar och att vi bara ska vara hemma och hemma och hemma och inte på förskolan och att vi ska äta godis och godis och godis och ingen mat okejrå kanske lite lax men mest bara godis.
Jag ringde nyss för att kolla läget och nu påskpysslar han och är glad.
Själv rensar jag. Jag rensar och rensar. Den här gången har vi alla förutsättningar för att få till en hyfsat sansad flytt. Någonting säger mig att det inte spelar någon roll, att sista veckan kommer vara som ett enda stresstöcken i alla fall, att det är ett oundvikligt faktum att flytt av hel familj innebär kaos. Hursomhelst. 1 juli är dagen D. Den efterlängtade.
WOO HOO i stora bokstäver storlek störst på den!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Det låter lite som att din son och jag är lite på samma nivå faktiskt. Lördag varje dag och äta godis, det vore nåt det.

jos sa...

Underbart att ha ett datum! Men tror som du skriver, spelar ingen roll hur mycket tid man än har på sig, det där flyttkaoset smyger sig alltid på ändå..