fredag 9 september 2011

Jag gör’t, hoppas ni gillar’t!

Har funderat länge, nu gör jag det!

Så här är det.

Jag har ett ganska litet huvud som är tämligen sprängfyllt med miljarders, miljarders tankar om ditt och datt. Om livet och döden, om mitt yrke som förskollärare, om pysselprojekt som jag oftast varken har tid eller talang för att genomföra, om människor jag möter, om min kärlek och våra pojkar, om samhällets orättvisor, om att se det stora i det lilla och om allt njutbart som livet har att erbjuda.

Bland annat. Såååååå mycket annat.

Och så älskar jag ord. Att ta in, leka med, smaka på och uttrycka mig med. Så för att bespara min närmsta omgivning en bråkdel av alla grubblerier och för att undvika, om möjligt, att mitt huvud går i tusen bitar tänkte jag prova på det här forumet!

Så välkommen, vem du än är, till mina funderingar och mina ord. Om allt och ingenting.

Inga kommentarer: