lördag 10 mars 2012

Dagens nakenchock

Nu är vi i det gröna huset på landet hos M:s föräldrar. Jag trivs här, man liksom mest bara myser här. Fikar, spanar på "vägafölket", löser melodikrysset, promenerar, tjingsar på några kossor. Sådana grejor.
Men när jag hoppade ur duschen alldeles nyss mös jag inte så mycket i och för sig. I badrummet hänger det en stor, mycket oförlåtande spegel som man har mitt emot sig när man hoppar ur duschkabinen, vilket jag alltså gjorde alldeles nyss. Jag menar herregud." Undrar när bebisen tänker ploppa ut egentligen." var min spontana tanke. Jag ser höggravid ut. Som en kvinna ur Zorns målningar fast helt utan det romantiska skimret. Mer åt "degig Barbapappa" hållet.
Så nu skriver jag det här i stora bokstäver så kanske jag har lite lättare att hålla mig i skinnet sen: PÅ MÅNDAG ÄR DET SLUT PÅ SÖTEBRÖDSDAGARNA OCH JAG SKA BÖRJA RÖRA PÅ MIG.

Inga kommentarer: