onsdag 28 mars 2012

Vårtecken

Ikväll ska jag och busbrorsorna hem till Helena mitt i smeten och hennes fina familj. Vi ska spana in deras nya lägenhet och det ska bli så himla trevligt!
Det är ett säkert vårtecken det där, när det börjar hända saker på helt vanliga veckokvällar. Saker utanför det egna hemmet alltså. Uppfriskande!
Vi har ett muffinsexperiment i ugnen som vi tänkte ta med oss ifall det inte blir alltför knasigt.
Det kan ju dock vara överflödigt, för har ni spanat in Helenas blogg? Kan starkt rekommenderas. Den tjejen hittar i köket kan vi väl säga!

4 kommentarer:

Lisa sa...

Rätt himla avis att ni får gå och äta massa gott hos den där damen faktiskt. Har läst hennes blogg rätt länge och fått många goda recept från hennes blogg. Och ja, mums!
Hoppas ni hade det trevligt, det är som du säger, ett klart vårtecken när man börjar leta sig utanför husets väggar efter klockan 16 på vardagar.

Helena mitt i smeten sa...

Åh, det var så kul att ni kom förbi. Typiskt att jag bjöd på köpebullar efter de där lovorden! Nästa gång ni kommer förbi (lova att det blir snart, ok?) ska jag att bjuda på hembakat!

Helena mitt i smeten sa...

Och tack för muffinsen! De var jättegoda!!!

Fröken K sa...

Det lovar vi så gärna! E ville gå hem till er direkt efter frukost helst och blev lite sur när jag förklarade att det nog inte var så stor vits med det eftersom sannolikheten att någon av er skulle vara där var mycket liten. Och du, dom där köpebullarna gick ju inte av för hackor dom heller du!