måndag 26 mars 2012

Storsaker på g

Stor sak på g nr 1:
Jag ska bli veckogräsänka från och till under 5 månader från och med mitten av april.
M har fått en plats på den utbildning som liksom kommer med den fasta tjänst han har fått.
Vi visste att det var tvunget att ske, men trodde att det låg längre fram i tiden. Nu blev det inte som vi trodde. Det blir ju sällan det här i livet.
Från måndag till fredag ska M bo på internat utanför Stockholm. Vi ville bara lipa båda två när det stod klart. Men nu har vi gillat läget och gått vidare. Vi måste ju. Det ska gå bra, vi löser det. Så klart.

Stor sak på g nr 2:
Förra veckan beslutade jag att till hösten är det jag som skickar in ansökning till den här utbildningen.
Och det gör även söstra mi. Det hade varit coolt att komma in och få lära sig något nytt, gå vidare. Och dessutom übercoolt att få plugga ihop med sin fina stora syster yster, det hade det verkligen.

4 kommentarer:

Lisa sa...

Oj, verkligen stora saker på g!
Fast hemskt jobbigt det där med att ha sin man borta hela veckorna, men skönt ändå att veta att det är under en begränsad period, och kanske för det något gott med sig i slutändan?
Spännande med plugg också, jag funderar också på om jag ska sätta mig vid bänken igen, vet bara inte vad jag ska läsa..

Josefine sa...

Oj vad kul med utbildningen! Din alltså. Veckogräsänkegrejen låter jobbig men det kommer ni lösa.

KUl att förändra och hitta på nya saker. Hoppas ni kommer in båda två.

jos sa...

Åh, skulle aldrig fixa att inte få min kille hemma. Eller jo, det gör man ju, men förstår att det är blandade känslor. Så himla roligt med utbildningen du sökt iallafall, hoppas både du och syster kommer in!

Fröken K sa...

Lisa: Japp. Och ja, blä kommer det kännas att han är borta så mycket, men det ingår i jobbet han har fått så vi får bara köpa det liksom. Jag är riktigt sugen på att plugga igen, men det är ju det där att bestämma sig ja! Jag pluggade en massa olika kurser innan min förskollärar utbildning så jag kan inte ta några mer studiemedel, vidarutbildning på halvfart känns därför som mitt enda alternativ. Men jag känner mig peppad!
Josefine: Ja håll tummarna för oss! Vi ska söka till vt 2013 så det är ju ett tag kvar men, känns ändå skönt att ha siktet inställt på något nytt!
Jos: Nä, kul är det inte, men man fixar det förstås. M är periodvis borta väldigt mycket kvällar redan i jobbet så jag är väl ganska van. Men varje kväll i varje vecka, suck, det blir annat det. Tack, ska söka till hösten, inför vt 2013.