söndag 18 mars 2012

Här bygger vi luftslott som hejsan, och älskar't!

Med kalas, renovering av lägenheten vi ska flytta till och storhandlingar och annat som bara måste göras på agendan så blir det så himla lite tid över till att bara vara familj på helgerna.
Men idag startade vi med att ha en lång "bara vara"- stund. Med långfrukost och kittelkrig alla mot alla i soffan.
Jag tänker mig att det ska bli så mycket mer sådan tid över till hösten. När vi förhoppningsvis är installerade i vårt nya hem.
Och det är inte det enda. Nej, listan över saker som bara helt magiskt ska börja ske till hösten när vi förhoppningsvis är installerade i vårt nya hem börjar bli gedigen.
Det ska storbakas, långkokas, bjudas hem vänner var och varannan kväll, grillas och hållas så rentochfräschtochorörigt så. Jaaa då! Och glada självständiga barn ska leka mycket mer på sina nya fina rum. Och symaskinen kanske ska få se dagens ljus mycket oftare. Jaaa då!
Jag vet med mitt förnuft att jag inte kan skylla all brist på långkok och orörighet på vårt nuvarande hem. Jag vet det.
Men mitt hjärta. Det skiter i sans och balans och drömmer stort i starka färger. Svävar ut. Bygger skimrande luftslott, pampiga som fan.
Hur verkligheten sedan blir känns skit samma, det känns faktiskt fint som snus hursomhelst.

4 kommentarer:

Helena mitt i smeten sa...

Det är riktigt bra att ha saker att se fram emot!

Känner igen mig i det där "bara vi får flyttat blir allt bra." Nu är det mer "bara vi får renoverat klart blir allt blir allt bra". Ni gör det i rätt ordning som renoverar innan ni flyttar in!

Fröken K sa...

Ja, man håller väl på sådär hela livet egentligen, alltid är det nå't. Men det är ju som sagt en skön drivkraft att ha något härligt att se fram emot!

jos sa...

Jag är också expert på att bygga de där luftslotten. Men jag tror man behöver dom. Sen att vi fortfarand är lika röriga nu som innan vi flyttade, det känns inte lika viktigt. Vi trivs ju så bra ändå.

Fröken K sa...

Då är man inte ensam om att leva upp i det blå ibland då! Håller med,luftslotten behövs, de förgyller livet!