torsdag 22 mars 2012

Varför gjorde jag sådär nudå!?!

Vi har haft ännu en hemmaskrotardag jag och mina grabbs.
På eftermiddagen hängde vi på lekplats med Yrvinds kompis från förskolan, samt hans pappa och lillasyster. Det var vårigare än vårigast och tjo och tjim och glada miner merparten av tiden. Mycket trevligt.
När vi skildes åt för att gå hemåt fick jag en ingivelse att gå till en secondhandaffär på Älvsborgsgatan. De öppnar kl 15 och när vi för en gångs skull var i krokarna vid den tiden så tyckte jag det var bäst att passa på. För ett halvår sedan hittade jag en jättefin 50-tals skänk där för 500 spänn, men slog inte till (fan, fan, fan va dumt!) så jag hoppas på något liknande fynd från samma källa.
Hursomhelst, vi fick strosa hemåt utan fynd och Yrvind ville stanna en liten stund och titta på skateboardkillarna i plaskis ("Wow, hääääftigt!" löd domen om prestationerna). Strax efter det träffade vi en annan dagiskompis och dennas mamma berättade då att någon nyss blivit knivskuren vid "vår" ICA butik och att det var stort pådrag. Polisen var där med sökhundar och letade efter en man med grått hår, skägg och lila fleece.
Sista biten av vägen hem kändes genast betydligt mindre gemytlig och jag kände mig helt nojig. Beskyddarinstinkten gick igång på alla cylindrar av tanken på att någon tomte i lila fleece som alldeles uppenbarligen inte mådde nå't vidare och som inte verkade särskilt mentalt stabil kunde smyga omkring med kniv i närheten av mina pojkar.
Inte förrän jag kom hem insåg jag att om jag inte fått det där infallet så hade vi troligtvis befunnit oss på brottsplatsen då när det begav sig. Rys.
Nu när det blivit kvällen och allt är lugnt här hemma kom jag att tänka på det igen. Jag sitter och undrar hur det gick för den skadade personen, och på ifall de hittade gärningsmannen. Därför googlade jag precis på "knivskuren i Majorna".
Så här kan jag säga om det lilla tilltaget. Om du själv bor i Majorna, eller ifall någon du har kär bor i Majorna så gör inte det.
Då får man nämligen 110 000 träffar.

Inga kommentarer: