torsdag 1 mars 2012

So far so good







Min 36-årsdag än så länge. (Kan lika gärna skriva siffrorna i storlek störst, de där åren är ju liksom upplevda hur jag än vrider och vänder på det.)
Vaknade, helt gikt-fri, av en snuvig Dunderklump som tyckte att 6.00 var en bra starttid idag.
Sen fick jag ligga kvar och lyssna på tissel och tassel och hyssjanden i väntan på det obligatoriska uppvaktandet.
Choklad, bunkar och necessär i paketen minsann. Och så fin sång till förstås. Mys-rys!
Kladdkaka till födelsedagsfika med mina snoriga killar. Och så lite inredningsporr på det dagen till ära.
M kommer hem sent ikväll men mina föräldrar kommer hit och äter middag med oss. Det blir fint det. Och jo, jag fick ju ett underbart sms också från en vän i Stockholm som meddelade att i april tar hon och hennes familj sitt pick och pack och flyttar betydligt närmare oss. Kungsbacka trakten. I jämförelse med Stockholm blir vi ju praktiskt taget grannar. Jippie!
Så, en bra dag det här helt enkelt. Den enda lilla missen är att jag nyss kom att tänka på att nästa gång fyller jag 37, hissnande. Men jag ska genast sluta upp med att tänka på det så ska vi nog komma på rätt spår igen!

4 kommentarer:

Fifi sa...

Grattis på födelsedagen!
Choklad och inredningsporr, det kan göra vilken födelsedag som helst!

Lisa sa...

Stort grattis! Och det låter som en fantastisk dag du haft. Dör lite gulldöden på det där tisslandet och tasslandet och sången. Och åldern är ju som bekant bara en siffra, så länge man känner sig ung till sinnes och allt sånt där så spelar det ju ingen roll.

Fröken K sa...

Tack hörni!

Johanna sa...

Grattis i efterskott!!